onsdag 27 juli 2022

Panelundersökningar i dessa dystra tider



Fick för mig att köra ett par paneler igen. Det är ett tag sen sist jag var igång, knappt ett år sedan.

Har tidigare kört många paneler samtidigt, men har börjat dra ned på dem och planerar minska ned på antalet än mer framåt. Mycket på grund av att det blir en hel del innestående pengar på sega paneler som det tar tid att få ut och inte alla paneler ger bra utdelning över tid. Har mestadels använt Mobrog denna gång, de har 50 kr som gräns för utbetalning istället för det vanliga 99 kr samt att jag slipper 2% avgift från Paypal.

Det är förstås inga stora summor jag drar in, men lite i taget så blir det en del över tid. Sen kan man ju se det som mer pengar än så om det räknas med att de ska in på börsen och arbeta åt en. Jag investerar pengarna från paneler i fonder hos Avanza och har gjort det sedan oktober 2018.


Resultatet så här långt ser ut så här:













Har nu i dagarna satt igång en liten plan, med ett mål på att tjäna in 17 kr om dagen. Vi får se om jag lyckas, historiken talar emot.

Det skulle i så fall ge ca 517 kr i månaden och ca 6200 kr om året. Investerat skulle det kunna ge till 7% genomsnittlig avkastning:

2 år   : ca 12834 kr
5 år   : ca 35655 kr
10 år : ca 85662 kr
20 år : ca 254172 kr

Jag har tagit och delat mitt Google Sheet för Panelundersökningar som jag uppdaterar kontinuerligt. Länken finns även på bloggens sida PanelportföljenFölj gärna hur det går. Framåt kan det komma behövas en kommentar eller två för att få maskineriet att rulla vidare.

Hur har det då gått de senaste dagarna? Sedan jag började igen, den 22/7, har jag tjänat in ungefär 178 kr och kunnat ta ut 150kr med 50kr till strax tillgängligt för uttag. Det ger ca 178/5 dagar ca 35,60 kr om dagen. Kioskvältande inkomster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

table tr td:last-child { border: none; }