torsdag 11 november 2021

Avanza courtageklass


Har många gånger tänkt att jag borde göra en liten kalkylator som räknar ut courtageklass vid olika köp.

Håller oftast mina köp i courtageklass Mini hos Avanza, men ibland gör jag en affär som är över 15600kr. På grund av att det är så sällan tar det alltid en stund innan jag känner mig säker på att jag har valt rätt courtageklass.

Här är mitt enkla, men förhoppningsvis effektiva och fungerande kalkylark för nedladdning som gör det enklare att se vad ett aktieköp eller en aktieförsäljning kommer att kosta i courtage och vilken courtageklass som är lämpligast att använda.

Förbehåll för att det kan finnas felaktigheter. Kommentera gärna i så fall, så rättar jag.

Avanza Courtageklass kalkylark (Google Sheet)

Endast de gula fälten behöver ändras till lämplig ticker och antal aktier respektive.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

table tr td:last-child { border: none; }