tisdag 18 december 2018

Rapport panelundersökningar December 2018

Det är nästan på dagen två månader sedan jag rapporterade hur det gått med mina panelundersökningar. Inga andra inlägg har det heller blivit, jag ska försöka ta och råda bot mot det. En hel del har hänt under tiden och jag har inte haft tiden att göra undersökningarna så ofta som jag skulle vilja.

Optimalt skulle jag göra alla undersökningarna som dyker upp i appen hela tiden, men jag, som många andra, har annat i livet som prioriteras högre. Bortsett från det så är det skrattretande lågt betalt för vissa undersökningar eller vad sägs om fem kronor för 25 minuters arbete. Det känns mer rimligt om ersättningen ligger i närheten av en krona per minut.

Så hur har det gått då?
Totalt sett går det ok tycker jag, det tickar på och totalsumman ökar så sakteliga.
Från den 10 september då jag registrerade första panelen till idag har jag tjänat in 336,14 kr.
Det kan tyckas lite, men innestående har jag 916 kr till att ta ut, ej borträknat Paypal's avgift på 2%. Jag var även lite långsam att komma igång i början, varför grafen nedan börjar först den 4:e oktober.




Trenden för intjänade pengar per dag är nedåtgående fortfarande, men det känns naturligt eftersom jag lagt mindre tid på undersökningarna. Jag ser även att jag inte får lika många undersökningar utskickade till mig längre i vissa paneler. Utskicken anpassas sannolikt efter de svar de får och när någon som jag svarar, som strävar efter att hålla en förhållandevis hög sparkvot, blir kanske inte svaren kring till exempel handel och konsumtion inte optimala i deras ögon.

Det är inte många kronor jag drar in per dag nu, men från denna låga positionen på 11,46 kr/dag borde jag enkelt kunna få det att gå uppåt igen.

Så här ser det ut per panel samt en sammanställning av gjorda uttag.



Pengarna investerar jag i indexfonder. Det är små summor än så länge, men bit för bit så blir det nåt till slut. När det tillkommer mer pengar kommer jag diversifiera ut det på fler fonder.




Well, that's it!


Jag kommer uppdatera sidan Panelundersökningar löpande, så återkom gärna för att se hur det går.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

table tr td:last-child { border: none; }